
* Boşuna araç üzerine yük. Şarj ihtiyacında ortada kalıyor. Biz onun yerine jeneratör içinde olsun dedik. Aracın bataryası zayıflamaya başladığı anda aracın güvenli bir şekilde yoluna devam etmesini sağlıyor.
"2 LİRAYA 100 KİLOMETRE GİDİLECEK" * Öncelikle bu araçta bir batarya var. Siz akşam aracı evinize çektiğinizde, batarya 5-6 saatte güvenli şekilde doldurur. * Büyükşehirlerde 100 kilometre güvenle gidilebilecek bir batarya olacak. Ancak bu şarjda günde 2 liralık şarj maliyeti olacak. Akşam fişi taktınız, sabah baktınız 2 TL. * Şehir dışına çıkmanız gerektiğinizde menzil uzatıcı bir motor var. Özellike açıklamak lazım. Bazı elektrikli araçlarda 80-100 KW/S batarya var.
* İddialı bir araç oluşturuyoruz. Büyük bir ekip halinde bu çalışmaları yürütüyorlar. Bir tanesi tam elektrik, bir tanesi hem menzil uzatıcı, bir tanesi Sedan, bir tanesi de Hatchback.

* İlginin çok iyi olduğunu söyleyebilirim. Haberler yaygınlaştıktan sonra dünyanın çok iyi firmaları da geldi. Büyük ölçekli firmalar da var. Türkiye içinde büyük, orta, küçük ölçekli firmalar da var.
* Mekanik aksanlı hiç sorunumuz yok. Temel önceliğimiz Türkiye'nin özellikle yerli firma ya da yerli yabancı ortaklığı seçmeliyiz.
"HEDEFİMİZ 2018 HAZİRAN AYINDA ARACIN LANSMANINI YAPMAK"
* Ne zaman satışa çıkacağıyla ilgili takvimden bahsedeyim; 2016 sonuna kadar 30-40 araçlık bir filo üretmeyi hedefliyoruz.
* Bu araçları dünyanın en soğuk ikliminde de, en sıcak ikliminde de deneyeceğiz. 2017'de ise dizayn çalışmalarını devam ettiriyoruz. Çok daha şık, güzel, estetik dizaynlar hazırlanıyor.
* Hedefimiz 2018 Haziran ayında aracın lansmanını yapmak. 2019 sonuna kadar da seri üretime geçelim.
* Elektrikli motorun sürücüsü var. TÜBİTAK bunları şu anda yapmadı ama 2018 sonuna kadar yapmış olacak. En büyük hedefi burada kullanılacak.
* Performansı da çok daha artacak. Tekerleklere dağatan araca hareket ettiren, bu tamamen kendi teknolojimiz. Ticarileşme potansiyeli olan batarya. Bunu aracın altına döşüyoruz. Şehir içinde 100 kilometre bu sayede seyahat edecekler.
* Helikopterde, uçakta kullandığımız GİS'i buraya aktarıyoruz. Şu anda bunları kullanmaya başladık. Her yaptığımız işlemi test etmek durumundayız.
* Bakın şu bataryaya bu teknoloji TÜBİTAK'ta var. Türkiye'nin en büyük eksiği şuydu. Türkiye üretiyor ancak geliştiremiyordu.
* TÜBİTAK'ın batarya teknolojisi var, yazılımı var, sensör teknolojisi var, donanımı var. Bir aracın ihtiyaç duyduğu her teknoloji biz de var.
* Bu bizim açımızdan çok önemli. Bu batarya teknolojisini sadece otomobilde kullanmayacağız. Bu Türkiye'nin en büyük teknoloji geliştirme platformu. Nasıl savunma sanayi teknolojisini alıp otomobilde kullanıyorsak, bu teknolojiyi de birçok yer de kullanacağız.
Haberturk
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder